Giorgio Armani SiArmani Sì suikerzoete dromen, suikerzoete beloftes, suikerzoet parfum.

Jaar van lancering: 2013
Parfumeur: Christine Nagel
Ambassadrice: Cate Blanchett

Sì, Sì, Sì, Sì, Sì, Sì… Armani Sì is een heel commercieel parfum. Want in zijn soort – neo of roze chypre – de laatste jaren al heel vaak geroken. De opening is overrompelend in zijn zoetheid. Wordt geleverd door zwarte bes die in Armani Sì bijna een kir royal-effect (dus fruity gourmand-effect) heeft en heel lang present blijft.

Als dit is ingedaald neem je bloemen waar: een zoete roos wordt gekoppeld aan fresia. Maar eigenlijk ruik je deze bloemennuance niet echt goed, aangezien – gebeurt vaker bij neo chypres – de zoete opening direct aansluiting zoekt bij de dito, licht gourmandachtige basis. In dit geval een overdosis vanille ondersteund door houtachtige noten, waaronder patchoeli. Voor het sensuele effect werd ambroxan toegevoegd. Nadeel of voordeel: een lineair parfum dat niet echt de diepte ingaat. Wat je ruikt in het begin, krijg je en blijft zo. Schijnt een must te zijn wil je succes hebben in de parfumerie; de gemiddelde klant wil dat volgens de marktingafdeling.

RUIK & VERGELIJK

Voor Christine Nagel was Armani Sì een herhalingsoefening. Want:

Mauboussin Mauboussin (2000)

Geschreven door Erik Zwaga, de geurengoeroe.
Onafhankelijk parfumspecialist & journalist.

Parfumerie.nl wil door samenwerking met Erik Zwaga de consument meer informatie en liefde voor de prachtige parfumeriebranche geven. Een branche met vele uitersten, waar voor iedereen veel te genieten valt. Erik Zwaga is door opleiding en ervaring een specialist bij uitstek. Hij onderhoudt contacten met parfumeurs en diverse parfumhuizen. Zijn mening is alom gerespecteerd. Hij schrijft regelmatig in diverse vakbladen, kranten en beautymagazines. Parfumerie.nl is trots op de samenwerking.

© Copyright Parfumerie.nl